Området
Porslinsfabriken ligger bra till på alla tänkbara sätt. Det är gångavstånd till förskolor, skolor, service och ett stort antal butiker vid Backaplan. Dessutom tar du dig både ut i naturen och till innerstan snabbt tack vare goda kommunikationer.

Det är lätt att vara aktiv när du bor i Porslinsfabriken - med fyra idrottsanläggningar och två golfbanor i närheten. Från Porslinsfabriken är det inte långt till kajerna längs med Lindholmen och Norra Älvstranden och på en kvart tar du dig till Flunsåsparken som bjuder på aktiviteter för hela familjen.

Föreningen
Föreningen har organisationsnummer 769621-6733. Den bildades 2010 av Peab. Föreningen har nu Riksbyggen som ekonomisk och teknisk förvaltare.

Postadress till föreningen
Brf Flintgodset
c/o Riksbyggen
400 32 Göteborg

Besöksadress till föreningen
Brf Flintgodset
Kvillegatan 15-25
417 08 Göteborg

Servicecenter
Riksbyggens Servicecenter
Bostadsadministration
721 09 Västerås
boa@riksbyggen.se

Felanmälan
- Riksbyggen Dag & Natt 0771-860860
fastighetsservice@riksbyggen.se
- Formulär på riksbyggens hemsida.
Viktigt att du uppger namn, adress, telefonnummer och lägenhetsnummer. Vid felanmälan gällande samfälligheten, dvs. utemiljö, utetrapphus, cykelskjul, sopsugaläggning och garage, uppge att ärendet gäller Samfälligheten Porslinsfabriken, kundnr. 34415.

Övernattningslägenhet
Vill du boka lägenheten? Detta gör ni lätt själva under Bokning genom Boappa

Antal lägenheter
I föreningen finns det 110 lägenheter som upplåts med bostadsrätt. Det finns lägenheter i storlekar från 1 rok på 30 kvm upp till 3 rok på 86 kvm.

Gemensamma utrymmen
I källaren finns garage, cykelförråd samt lägenhetsförråd. Barnvagnsförråd finns i respektive trapphus i källarplan. Föreningens övernattningslägenhet finns i källaren på Kvillegatan 15.

Utemiljö
Föreningen har en trevlig utegård. Det finns en lekplats, cykelparkering samt sittgrupper.

Värme, vatten och el
Uppvärming sker med värmepumpar som kompletteras med fjärrvärme. I lägenheterna finns det vattenradiatorer. Fjärrvärme försörjer allt varmvatten. Värme ingår i månadsavgiften. Det är separat mätning av vatten och hushållsel för varje lägenhet.

TV, bredband och telefon
Telia är leverantör av bredband, TV och telefoni. Abbonemangsavgiften för grundutbudet ingår i månadsavgiften.

Föreningen har 63 parkeringsplatser i garage.